Tuesday, September 30, 2008

شهر قمصر

بیا تا سوی قمصر بار بندیم
دو روزی بر بروت ری بخندیم (ملک الشعرای بهار)

شهر قمصر یکی از دیدنی ترین شهرهای استان اصفهان مخصوصا در فصل بهار است. قمصر یکی از قطب های تولید عرقیات گیاهی و گلاب در ایران است؛ که گلاب آن حتی در کشور های خارجی نیز شناخته شده بوده و دارای شهرت جهانی می باشد. این شهر همه ساله به خصوص در ایام گلابگیری که از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا اواخر بهار ادامه دارد، پذیرای هزاران گردشگر است. در این ایام تمام شهر پوشیده از درختان زیبا و رنگارنگ، همراه با بوی مطبوع و دلنشین گلاب و گل های محمدی است. برگزاری سالیانه جشنواره گل و گلاب در این فصل در قمصر نیز خود باعث جلب گردشگران بسیاری می شود.

گلستان های زیبای قمصر؛ کاشان؛ عکس از آنوبانینی
گلستان های زیبای قمصر؛ کاشان


گلستان های زیبای قمصر؛ کاشان؛ عکس از آنوبانینی
گلستان های زیبای قمصر؛ کاشان


گلستان های زیبای قمصر؛ کاشان؛ عکس از آنوبانینی
گلستان های زیبای قمصر؛ کاشان


طبیعت زیبا و سحرانگیز قمصر در دل کویر آن را به بهشتی برای ساکنان شهرهای اطراف تبدیل کرده است که به لحاظ خوش آب و هوا بودن، مهمان نوازی مردم آن و همچنین نزدیکی نسبی به تهران یکی از بهترین نقاط برای مسافرت های یک و دو روزه به خصوص در بهار و تابستان است.


طبیعت سحرانگیز قمصر در ایام گلابگیری؛ کاشان؛ عکس از آنوبانینی
طبیعت سحرانگیز قمصر در ایام گلابگیری؛ کاشان


مسافران علاوه بر هتل بسیار زیبای شهر می توانند از خانه های روستایی که مردم محلی با بهایی بسیار مناسب در اختیار مسافران قرار می دهند نیز استفاده کنند؛ که به عقیده آنوبانینی با توجه به آنکه این خانه ها اغلب در دل باغ های پر میوه و سر سبز و زیبا قرار دارد می تواند در نوع خود بسیار جال و خاطره انگیز باشد.


پارک های زیبای قمصر؛ استراحت گاه مسافران؛ عکس از آنوبانینی
پارک های زیبای قمصر؛ استراحت گاه مسافران


منابع:
anobanini
دیوان اشعار، ملک الشعرای بهار

No comments: